Die jongeren die bij Favela Street het programma hebben doorlopen, worden als junior sportcoach zelf een motortje in hun omgeving. Ze leren sportactiviteiten organiseren en gebruiken sport als vehikel om jongeren in beweging te krijgen. Sponsors als Nike sluiten graag aan als partner om sport toegankelijker te maken voor deze doelgroep. Die sponsors zijn hard nodig, want vanuit de gemeente bleek het lastig om middelen los te krijgen en Favela Street wil uiteindelijk kunnen opschalen. Daarom heeft Rocky, samen met sportpsycholoog Laura Jonker, gekeken naar een theoretisch kader en de meetbaarheid van de resultaten van Favela Street. Dat meetinstrument neemt ook het ripple effect mee, de impact op de mensen om de persoon heen. Daarmee ontstaat inzicht in het groeipad, wat de motivatie bij de deelnemers zelf versterkt, maar het toont ook aan dat de aanpak van Favela Street werkt. En werken doet het, want jongeren die meedoen scoren hoger op sense of belonging, community-gevoel, weten wat ze willen, zelfvertrouwen. Ze weten beter wie ze zijn en durven dat uit te dragen. Hiermee werkt Rocky aan een beter businessmodel voor Favela Street, zodat de foundation schaalbaar wordt en ook in de toekomst blijvende impact kan maken in het leven van jongeren en hun omgeving.